SESSIÓ 10

Debat 4 

Avui hem fet el debat 4, que el tema era: "És democràtic que els temaris escolars es decideixin des de fora del centre?". Jo he defensat que no és democràtic, ja que els alumnes i professors haurien de tenir més veu en els continguts que estudiem. Tot i que m'ha costat molt participar perquè em poso nerviosa en els debats, he intentat exposar els meus arguments el millor possible.

1. Identificació de Temes Clau

El debat ha girat al voltant de qui hauria de decidir els temaris escolars. D'una banda, hi havia un grup, que creien que el govern i altres institucions han de marcar els continguts per garantir que tots els estudiants rebin la mateixa educació. D'altra banda, jo he defensat que això no és democràtic, ja que els centres i els alumnes haurien de tenir més veu en aquestes decisions, ja que són els que viuen l'educació directament i saben millor què necessiten aprendre per al seu futur.

2. Impacte Personal

Aquest debat m'ha fet reflexionar sobre com es decideixen els continguts escolars i en si realment els alumnes tenim alguna veu en aquestes decisions. Mai m'havia qüestionat d'on surten els temaris ni qui els crea, simplement els acceptava tal com eren. Ara m'adono que aquests continguts venen imposats des de fora, sovint sense tenir en compte les necessitats específiques de cada centre ni dels alumnes. Això em fa pensar que potser seria més just donar més llibertat als centres i als estudiants perquè poguessin adaptar els temaris a la seva realitat.

3. Emocions i Reaccions

Fer debats em posa molt nerviosa, i avui no ha estat diferent. Abans de començar, ja estava preocupada per si no aconseguiria fer-ho, a mès que no portava un molt bon dia. Tot i això, m'he esforçat per parlar i defensar la meva opinió el millor possible. 

4. Relació amb Valors Personals

Aquest debat m'ha fet pensar en valors com la democràcia, la participació i la justícia. Sempre he cregut que és important que tothom pugui expressar la seva opinió i formar part de les decisions que l'afecten.

A més, també penso que els professors haurien de tenir més llibertat per adaptar el currículum a la realitat dels seus alumnes, perquè cada classe i cada escola és diferent.

5. Presa de Decisions Ètiques

Al llarg del debat, hem reflexionat sobre què és més just: Que els temaris es decideixin des de fora per garantir que tots els estudiants aprenguin el mateix?O que els centres i els alumnes tinguin més participació en aquestes decisions per adaptar els continguts a la seva realitat?

Si volem formar persones crítiques i amb capacitat de decidir, és important que l'educació també sigui més participativa i flexible.

6. Aplicació Pràctica

Aquest debat m'ha servit per diverses coses:

He après a defensar millor les meves idees, encara que em posi nerviosa parlar en públic.
M'he adonat que hauria de treballar millor la meva confiança a l'hora de debatre.
He après a escoltar diferents punts de vista abans de respondre i a estructurar millor els meus arguments.

A més, m'ha fet pensar en si hi ha alguna manera real de donar més veu als alumnes en l'educació i en si podríem aconseguir que la nostra opinió sigui escoltada.

7. Feedback i Preguntes

 No tinc ningún dubte

¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar